fbpx Skip to main content

Meer succes dankzij e-mailmarketing

Er wordt soms gedacht dat e-mailmarketing niet meer van deze tijd is. Wij kunnen je vertellen dat dit alles behalve waar is. Het is juist een van de meest effectieve en efficiënte manieren om leads, sales en merkbekendheid te genereren. Waar enkele jaren geleden e-mails vooral bestonden uit een generiek stukje tekst met een paar afbeeldingen, heb je tegenwoordig veel meer middelen om abonnees te prikkelen en te activeren.

E-COMMERCE

E-mailmarketing voor webshops

E-mailmarketing is hét marketingsinstrument voor jouw webshop. Consumenten die een account hebben aangemaakt en producten hebben gekocht, geven je een schat aan informatie waardoor je verschillende typen e-mailings direct veel persoonlijker en relevanter kunt maken.

Sparklet helpt je (vanuit de strategie die we samen definiëren) met scorende mailings. We maken hiervoor gebruik van de software van onze partners Spotler, Copernica en MailChimp.

Contact opnemen

WEBSITES

E-mailmarketing voor websites

Nieuwsbrieven hebben vaak het doel om klanten te informeren over het gebruik van producten (advies) of andere relevante nieuwtjes. En dit zijn precies de redenen waarom mensen zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Ze vinden dat je wat interessants te vertellen hebt, omdat jij advies geeft op gebieden die relevant zijn voor hen. En bovendien hebben deze mensen zichzelf ingeschreven.

Daarom doe je er goed aan deze waardevolle doelgroep up-to-date te houden. E-mailmarketing heeft zich voor veel ondernemingen bewezen als marketingkanaal waar de beste ROI op te behalen valt. Ontdek de kracht van e-mailmarketing voor jouw onderneming!

Contact opnemen

Waarom e-mailmarketing?

Return on investment is bijzonder hoog

E-mail is en blijft de absolute koploper in de e-commerce. 75 procent van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar minimaal één keer iets gekocht naar aanleiding van een commercieel e-mailbericht. Op nummer 2 stond contentmarketing. En laat dit nou sterk in verbinding staan met e-mail.

Segmenteren, triggeren en optimaliseren

Hoe scherper je de ontvangers van je nieuwsbrief hebt, hoe beter je score. Een mailing voor alleen vrouwen, alleen mannen, op persoonlijke interesses of juist doorklikkers in je vorige nieuwsbrief in een lijst: dát werkt. Of juist die trigger om iemand na een aankoop opnieuw te verleiden nog iets te kopen. Optimaliseren kun je doen door te A/B testen.

Personalisatie is key

Jouw mailingbestand is goud waard! Door vragen aan jouw klant te stellen, verrijk je de adressen met relevante info. Weet je bijvoorbeeld de verjaardag van je klant? Of ken je zijn vrijetijdsbesteding? Die info zorgt ervoor dat je op maat kunt gaan mailen. Met conversie tot gevolg.

E-mailmarketing bevordert webtraffic

In professionele mailings kun je links opnemen naar je website of naar specifieke producten in je webshop. E-mail marketing zorgt er op deze manier voor dat je conversie omhoog schiet.

Anticipeer op nog te komen kansen

Een boodschap met een oplossing waarvan de ontvanger nog niet eens bij zichzelf ontdekt had dat hij hier behoefte aan had. Met de algoritmes vanuit big data worden trends gesignaleerd en voorspellingen gedaan.

5 voorbeelden van
e-mailmarketing

  • Verlaten winkelwagen e-mails
  • Verjaardagscampagnes
  • Enquêtes
  • Stimuleren van herhalingsaankopen
  • Cross- en upselling

SLIMME MARKETING

Hoe je ervoor zorgt dat je nieuwsbrieven gelezen worden

Bij e-mailmarketing draait het om de toegevoegde waarde die geboden wordt aan de ontvanger. Is je boodschap persoonlijk en relevant en dus afgestemd op de ontvanger? ‘De juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon’ is het uitgangspunt van onze marketeers als het gaat om het inzetten van effectieve en slimme marketing. Dit lukt alleen als je weet met wie je communiceert, wat zijn interesses zijn en wat hij weleens nodig zou kunnen hebben.

RAPPORTAGES

Meten is weten

Wat heeft het voor zin om allemaal prachtige e-mails en nieuwsbrieven te versturen als je toch niet kan zien hoe je doelgroep reageert. E-mailmarketing leent zich er bij uitstek perfect voor om elke click te registreren. Of zelfs geen clicks te registreren. De technologie in de software van Spotler, MailChimp en Copernica stelt ons in staat om de prestaties van de e-mails nauwkeurig te analyseren en daar waar nodig bij te sturen. Wij richten het dashboard voor je in waarmee je precies kan zien hoe de campagnes presteren. Zo kan je eenvoudig jouw nieuwsbrieven optimaliseren.

SPARKLET

Wat Sparklet voor je kan doen

Wij ondersteunen zowel Spotler (voorheen MailPlus), Mailchimp en  Copernica voor wat betreft de implementatie, inrichting en eventuele koppelingen met (Magento 2) webshops. Daarnaast kunnen wij je helpen met:

  • Het bedenken en opzetten van campagnes
  • Het opzetten van een contentkalender
  • Het creëren van of het meedenken over content
  • Het ontwerpen en realiseren van een responsive e-mail template
  • Het opzetten van dashboards met statistieken
  • Het opzetten van e-mailmarketing automation

Boost jouw e-mailmarketing

Neem contact op