Er wordt soms gedacht dat e-mailmarketing niet meer van deze tijd is. Wij kunnen je vertellen dat dit alles behalve waar is. Het is juist een van de meest effectieve en efficiënte manieren om leads, sales en merkbekendheid te genereren. Waar enkele jaren geleden e-mails vooral bestonden uit een generiek stukje tekst met een paar afbeeldingen, heb je tegenwoordig veel meer middelen om abonnees te prikkelen en te activeren.
Meer succes dankzij e-mailmarketing
E-COMMERCE
E-mailmarketing voor webshops
E-mailmarketing is hét marketingsinstrument voor jouw webshop. Consumenten die een account hebben aangemaakt en producten hebben gekocht, geven je een schat aan informatie waardoor je verschillende typen e-mailings direct veel persoonlijker en relevanter kunt maken.
Sparklet helpt je (vanuit de strategie die we samen definiëren) met scorende mailings. We maken hiervoor gebruik van de software van onze partners Spotler, Copernica en MailChimp.
WEBSITES
E-mailmarketing voor websites
Nieuwsbrieven hebben vaak het doel om klanten te informeren over het gebruik van producten (advies) of andere relevante nieuwtjes. En dit zijn precies de redenen waarom mensen zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Ze vinden dat je wat interessants te vertellen hebt, omdat jij advies geeft op gebieden die relevant zijn voor hen. En bovendien hebben deze mensen zichzelf ingeschreven.
Daarom doe je er goed aan deze waardevolle doelgroep up-to-date te houden. E-mailmarketing heeft zich voor veel ondernemingen bewezen als marketingkanaal waar de beste ROI op te behalen valt. Ontdek de kracht van e-mailmarketing voor jouw onderneming!
Waarom e-mailmarketing?
5 voorbeelden van
e-mailmarketing
- Verlaten winkelwagen e-mails
- Verjaardagscampagnes
- Enquêtes
- Stimuleren van herhalingsaankopen
- Cross- en upselling
SLIMME MARKETING
Hoe je ervoor zorgt dat je nieuwsbrieven gelezen worden
Bij e-mailmarketing draait het om de toegevoegde waarde die geboden wordt aan de ontvanger. Is je boodschap persoonlijk en relevant en dus afgestemd op de ontvanger? ‘De juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon’ is het uitgangspunt van onze marketeers als het gaat om het inzetten van effectieve en slimme marketing. Dit lukt alleen als je weet met wie je communiceert, wat zijn interesses zijn en wat hij weleens nodig zou kunnen hebben.
RAPPORTAGES
Meten is weten
Wat heeft het voor zin om allemaal prachtige e-mails en nieuwsbrieven te versturen als je toch niet kan zien hoe je doelgroep reageert. E-mailmarketing leent zich er bij uitstek perfect voor om elke click te registreren. Of zelfs geen clicks te registreren. De technologie in de software van Spotler, MailChimp en Copernica stelt ons in staat om de prestaties van de e-mails nauwkeurig te analyseren en daar waar nodig bij te sturen. Wij richten het dashboard voor je in waarmee je precies kan zien hoe de campagnes presteren. Zo kan je eenvoudig jouw nieuwsbrieven optimaliseren.
SPARKLET
Wat Sparklet voor je kan doen
Wij ondersteunen zowel Spotler (voorheen MailPlus), Mailchimp en Copernica voor wat betreft de implementatie, inrichting en eventuele koppelingen met (Magento 2) webshops. Daarnaast kunnen wij je helpen met:
- Het bedenken en opzetten van campagnes
- Het opzetten van een contentkalender
- Het creëren van of het meedenken over content
- Het ontwerpen en realiseren van een responsive e-mail template
- Het opzetten van dashboards met statistieken
- Het opzetten van e-mailmarketing automation