BY SENSA Keukens

KLANT

BY SENSA Keukens

TYPE

Specialist Reseller

KLANT SINDS

2019

WEBSITE

bysensakeukens.nl

BY SENSA is ontstaan uit liefde voor keukens en schoonheid. Ze ontwerpen, realiseren en monteren handgemaakte design keukens. Ieder keukenontwerp is maatwerk, waarbij ze gebruik maken van materialen van de beste kwaliteit om unieke, exclusieve keukens te creëren.

De opdracht

De bestaande website van BY SENSA was verouderd, waardoor het lastig was om (organisch) door te groeien. Hierdoor waren ze voornamelijk afhankelijk van Google Ads voor het genereren van showroom afspraken. Daarnaast matchte de uitstraling van de website niet meer met de merkidentiteit van BY SENSA.

Het websitedoel voor ons was het creëren van een sterke basis: een high-end design website (die goed converteert). Deze website is tegelijk uitgedacht met een efficiënte online marketingstrategie. De website is begin 2024 gerealiseerd. Vanaf dat moment bouwen we met elkaar volop door met digital marketing om de verschillende doelgroepen te bereiken en uiteindelijk in de showroom te krijgen.

AFGERONDE WERKZAAMHEDEN

  • Digital marketingstrategie
  • Doelgroeponderzoek
  • Zoekwoordonderzoek
  • Design en realisatie website

DOORLOPENDE WERKZAAMHEDEN

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Conversie optimalisatie
  • Google Ads
  • Social Ads
  • Contentstrategie / creatie
  • E-mail marketing / automation

Strategie en concept

De eerste stap is het grondig onderzoeken van de klant en de doelgroep. Door ons te verdiepen in de behoeften, voorkeuren en het gedrag, konden wij een strategie ontwikkelen die precies aansluit bij wat hen aanspreekt.

Markt onderzoek

Door ons te verdiepen in BY SENSA, de concurrenten en de belangrijkste doelgroep, krijgen we een helder beeld van de markt. Via deskresearch, interviews en data-analyse verzamelen we inzichten die ons helpen een duidelijke strategie te bepalen.

Zoekwoorden onderzoek

Op basis van de inzichten uit het marktonderzoek hebben we zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Dit stelde ons in staat om de zoektermen te bepalen die het meest relevant zijn voor de doelgroep en die het beste aansluiten bij hun zoekintenties. Deze informatie, in combinatie met de inzichten van het marktonderzoek, vormde de basis voor digital marketing strategie.

Digital marketing strategie

Naar aanleiding van ons onderzoek hebben we persona’s opgesteld. BY SENSA richt zicht op een doelgroep niet op zoek is naar een doorsnee keuken maar juist waarde hecht aan hoogwaardige materialen en design. Op basis van deze inzichten ontwikkelden we een marketingstrategie die aansluit bij de klantbehoeften en doelgroepverwachtingen. Een belangrijk onderdeel van deze strategie is de klantreis, die ons in staat stelt op het juiste moment de juiste boodschap over te brengen.

Concept design

De website moest gaan functioneren als afsprakengenerator, maar vooral het bepalen van de juiste sfeer was een belangrijk punt voor het concept design. De klant ging aan de slag met het creëren van nieuw beeldmateriaal. Intussen vertaalden wij de nieuwste designtrends en inzichten naar een concept design.

De uitgangspunten

De onderzoeken en de digitale marketingstrategie vormen de basis voor de volgende fase van het project. Per discipline werden er diverse uitgangspunten gehanteerd.

Uitgangspunten Adverteren

Gerichte Google Ads opzetten op basis van het zoekwoordenonderzoek en daarnaast Social Ads inzetten voor de specifieke persona’s via hun voorkeurskanalen.

Uitgangspunten SEO

De online positionering verbeteren door het optimaliseren van de zoekmachine vindbaarheid. Dit door het creëren van relevante content en landingspagina’s aan de hand van het zoekwoordenonderzoek.

Uitgangspunten design

Het ontwerpen van een high-end website met een focus op design, die relevante bezoekers trekt en meer showroombezoeken genereert. Conversie optimalisatie blijft hierbij een belangrijk onderdeel.

De uitvoering

Het design

Hoe creëer je een high-end design website voor een klant die schitterende design keukens ontwerpt? Simpel, je laat de beelden voor zich spreken. Onze designer Marnix gebruikte een combinatie van speelse formaten en hoogtes om de out-of-the-box uitstraling te creëren die zo kenmerkend is voor BY SENSA. De luxe en stijlvolle sfeer werd versterkt door een combinatie van zwart, wit en subtiele marmerlook elementen.

UI/UX

Dankzij de concurrentieanalyse en zoekwoordenonderzoek bepaalden we de belangrijkste informatie en creëerden we een duidelijke menustructuur. Omdat inspiratie een belangrijk thema bleek onder de doelgroep, kregen de gerealiseerde projecten van BY SENSA een plek op de eerste rang. De CTA ‘Bezoek showroom’ werd strategisch geplaatst om bezoekers aan te moedigen de showroom te bezoeken.

SEO

Door het gebruik van een SEO-strategie zorgen we ervoor dat de website van BY SENSA optimaal presteert en leggen we een slimme basis voor organische groei.

  • SEO-strategie we ontwikkelden een op maat gemaakte SEO-strategie, gebaseerd op de huidige situatie van de website, zoekwoordenonderzoek, de concurrentie en actuele trends;
  • Doel van de strategie de strategie richtte zich op groei in relevante posities, meer verkeer en uiteindelijk meer conversies.

Content

Goede content is van cruciaal belang voor verschillende doeleinden.

  • SEO met diverse soorten content verhogen we de zichtbaarheid en de rankings in zoekmachines;
  • Gebruikerservaring met relevante en waardevolle informatie over keukens, materialen en design spreken we de bezoeker aan;
  • Conversies door het gebruik van de juiste content bouwen we aan het vertrouwen en worden gebruikers gestimuleerd om een actie te ondernemen.

De content is gebaseerd op onze contentstrategie en slaat aan op de zoektermen, zoekintenties en de behoeften van de doelgroep van BY SENSA.

Adverteren

Hoe zorg je ervoor dat de boodschap op het juiste moment, via de juiste kanalen, bij de juiste doelgroep terecht komt? Door digitale advertenties strategisch in te zetten konden we voor BY SENSA:

  • De merkbekendheid vergroten;
  • Meer leads genereren;
  • Conversies verhogen.

Dit proces is afgestemd op de specifieke behoeften van de klant, de persona’s en de fases van de customer journey. Om zo veel mogelijk impact te maken, hebben we gebruik gemaakt van een mix van kanalen, waaronder Google Ads,  Meta Ads (Facebook en Instagram) en Pinterest Ads.

Marketing Automation

BY SENSA heeft een digitale brochure die inspiratie biedt tijdens de klantreis. Een bezoeker kan er na de brochure aanvraag voor kiezen om meer informatie en inspiratie per mail te ontvangen. Via een marketing automation funnel sturen we (geautomatiseerde) e-mails met inspiratie, gerealiseerde projecten en blogartikelen, gevolgd door een uitnodiging voor een showroombezoek. Zo blijft BY SENSA in top of mind en creëren we een gunfactor.

“Sparklet is een goed team. Ze weten waar ze over praten. Fijne samenwerking met het hele team. Een echte aanrader dus.”

Ruben StrijbisBY SENSA Keukens

Benieuwd wat wij kunnen betekenen voor jouw organisatie?

Elk bedrijf is uniek en elke ondernemer heeft zijn eigen visie. We ontdekken daarom graag wat de drijfveren achter jouw bedrijf zijn. Zo kunnen we niet alleen een passende strategie bedenken om de online zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten, maar zo maken we ook een online groei mogelijk.

We gaan daarom graag met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw bedrijf. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op