Folmer Hekwerken

Een nieuwe website en een doordachte online marketing aanpak

Folmer Hekwerken is een ervaren producent en leverancier van hekwerken, poorten, hondenkennels en paardenstallen. Deze producten worden volledig vervaardigd in eigen werkplaats, wat maakt dat al deze producten handwerk, maatwerk en écht vakwerk zijn. Een prachtige toevoeging aan iedere woning.

Folmer Hekwerken meldde zich bij Sparklet met een verouderde website én met de vraag naar de online mogelijkheden. Er ontstond een prettige samenwerking, die heeft geleid tot een nieuwe website. Een website die niet alleen het aanbod van Folmer weergeeft, maar die dankzij de online marketing activiteiten ook kwalitatief hoogwaardige aanvragen genereert. Benieuwd naar meer informatie over deze case? Lees dan verder!

Opgeleverd
Premium WordPress website

Onze activiteiten
Website
Digital marketing strategie
Online adverteren
SEO

www.folmerhekwerken.nl

De strategie van Folmer Hekwerken

Folmer Hekwerken is een begrip in de omgeving van Lunteren, waar de thuisbasis zich bevindt. Folmer heeft talloze zeer tevreden klanten, en dat draagt absoluut bij aan het succes. In de markt is er op het gebied van hekwerken, poorten, hondenkennels en paardenstallen veel concurrentie. Om op landelijk niveau met deze partijen te concurreren, was het tijd voor Folmer Hekwerken om te investeren in een digital marketing strategie en nieuwe website.

Sparklet is voor Folmer gestart met het verzamelen van inzichten. Wie is de doelgroep? Wie zijn de concurrenten? En daarmee ook de vraag; waar liggen de kansen en mogelijkheden? Met deze inzichten hebben we strategie van Folmer Hekwerken vormgegeven. In deze strategie: een nieuwe website gericht op het genereren van kwalitatief hoogwaardige leads en een slim plan om verkeer naar de website aan te trekken.

De uitvoering van de digital marketing strategie

Sparklet is in nauwe samenwerking met Folmer de digital marketing strategie uit gaan werken. Hierbij zijn we gestart met het realiseren van de nieuwe website, waarna we direct aan de slag zijn gegaan met het online adverteren op Google, Facebook, Instagram en Pinterest.

Een zorgvuldig zoekwoordonderzoek

Een nieuwe website begint altijd met het uitvoeren van een diepgaand zoekwoordonderzoek. Dit onderzoek geeft ons veel inzicht in de klantreis van de doelgroep. Het leert ons waar de consument naar op zoek is, waar we met beeld en tekst op in moeten spelen en wat de optimale website structuur is. Het zorgt dat we de doelgroep en de markt beter leren kennen en we met gedegen kennis aan de slag kunnen.

Custom webdesign en realisatie website

Op basis van de uitgedachte structuur is de vormgever aan de slag gegaan met de conceptuitwerking van de website. Vervolgens is de website technisch gerealiseerd, opgebouwd volgens het design en is de copywriter aan de slag gegaan met het schrijven van SEO geoptimaliseerde webteksten.

De gerealiseerde website bevat informatie over alle verschillende producten en diensten, de website heeft een portfolio waar de bezoeker inspiratie op kan doen en de website is volledig gericht op het genereren van aanvragen. De maatwerk WordPress website ziet er aantrekkelijk uit (UI design), heeft een optimale gebruikerservaring (UX design) en speelt in op de verschillende fases van de klantreis.

Online adverteren

Na de livegang van de website hebben we doorgepakt. Om een voortdurende stroom aan (nieuw) verkeer en leads te genereren, hebben we campagnes opgezet via Google, Facebook, Instagram én Pinterest. Deze campagnes zorgen ervoor dat Folmer in alle fases van de klantreis zichtbaar is bij de doelgroep.

Sparklet is goed in data driven marketing. Dat houdt in dat we niet alleen goed zijn met data verzamelen, maar ook met het interpreteren van de data en het doorvoeren van optimalisaties aan de hand van data. Voor Folmer hebben we dan ook gezorgd dat we de campagnes tot in detail door kunnen meten. Zo zien we niet alleen het aantal keer dat een advertentie wordt vertoond en het aantal kliks op een advertentie, maar we hebben ook volledig inzicht in hoe de verschillende kanalen en doelgroepen converteren. Met deze data van de campagnes optimaliseren we voortdurend, voor een zo hoog mogelijke ROI.

In een geautomatiseerd dashboard worden alle resultaten van de campagnes overzichtelijk weergegeven.

Continue optimaliseren en bijsturen

In het geautomatiseerde dashboard komen niet alleen de campagneresultaten binnen, ook de resultaten van de hele website zijn in dit dashboard te vinden. Zo ziet de klant in één overzicht waar het verkeer en waar de aanvragen vandaan komen, wat de campagnes opleveren, op welke zoektermen de website gevonden wordt, etc.

Dit dashboard vormt voor Sparklet ook de basis voor de optimalisaties (in website en campagnes) die we maandelijks doorvoeren voor de klant. Zo blijven we met elkaar sturen op hogere bezoekersaantallen, een hoger conversiepercentage en een hogere (marketing) ROI.

De resultaten

Voor Folmer Hekwerken zien we een continue groei in websitebezoekers via alle kanalen. De website converteert goed en de toekomst ziet er voor Folmer Hekwerken rooskleurig uit. Samen met Sparklet blijven ze bouwen aan mooie groeiresultaten door heel het land.

Ontdek wat Sparklet voor jouw organisatie kan betekenen

Sparklet helpt organisaties bij het neerzetten van een online aanwezigheid én bij het realiseren van online groei. Onze bewezen aanpak maakt het verschil voor organisaties. We gaan graag samen met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op