KLANT
HAVÉ Verwarming




HAVÉ Verwarming heeft het meest complete assortiment aan haarden en kachels in Europa. Al sinds 1883 zijn ze dé betrouwbare leverancier en specialist voor consumenten en speciaalzaken. In het grote Experience Center, van maar liefst 1.200 m², staan meer dan 300 modellen brandend opgesteld.
De opdracht
In het verleden heeft Sparklet, samen met eDifference, de Magento website van HAVÉ Verwarming gerealiseerd. Nu was het tijd voor HAVÉ om de digitale lat hoger te leggen en de volgende stap te zetten in hun online groei. Met de nieuwe huisstijl wilde het bedrijf zijn online zichtbaarheid vergroten, de gebruikerservaring van de website verbeteren en een krachtige marketingstrategie inzetten om meer potentiële klanten aan te trekken.
AFGERONDE WERKZAAMHEDEN
- Doelgroeponderzoek
- Zoekwoordonderzoek
- Digital marketing strategie
- Design en realisatie website
DOORLOPENDE WERKZAAMHEDEN
- Website optimalisatie
- Zoekmachine optimalisatie
- Google Ads
- Social Ads
- Content strategie
- Content creatie

Strategie en concept
Om HAVÉ Verwarming digitaal naar een hoger niveau te tillen, zijn we begonnen met een brede analyse. We brachten in kaart waar de kansen liggen en welke optimalisaties nodig zijn. Op basis van deze inzichten ontwikkelden we een toekomstbestendige oplossing.
Markt onderzoek
Zoekwoorden onderzoek
Digital marketing strategie
Concept design
De uitgangspunten
Voor dit project hebben we enkele belangrijke uitgangspunten gedefinieerd die we gedurende het hele traject zullen volgen. Deze uitgangspunten zorgen ervoor dat we consistent blijven en dat al onze keuzes en acties goed aansluiten bij de bredere doelen van HAVÉ Verwarming. Op deze manier verbeteren we de gebruikerservaring, versterken we de merkidentiteit en behalen we de gewenste online groei.
Uitgangspunten design
Een aantrekkelijke uitstraling (UI) en een ideale gebruikerservaring (UX), stond bij de uitwerking van deze website centraal. Bezoekers moeten zonder moeite hun weg kunnen vinden en snel de informatie krijgen die ze zoeken. Natuurlijk is de site volledig geoptimaliseerd voor alle apparaten.
Uitgangspunten SEO
Onze SEO-specialisten hebben een plan ontwikkeld dat voldoet aan de nieuwste SEO-richtlijnen en inspeelt op de vragen van klanten in elke fase van hun reis. We focussen op hoge leesbaarheid, aantrekkelijke weergave in Google en uitgebreide productinformatie, waardoor de website ideaal is voor online oriëntatie en showroombezoeken worden aangemoedigd.
Uitgangspunten ads
Het doel van advertenties is om de doelgroep op elk moment in de klantreis zo zichtbaar mogelijk te maken. Door gerichte online advertenties zorgen we ervoor dat HAVÉ Verwarming niet te missen is wanneer iemand op zoek is naar een haard of kachel.
De uitvoering
Het design
De nieuwe huisstijl van HAVÉ vormde de grafische basis voor de uitwerking van de nieuwe website. Onze designers vertaalden deze stijl naar een mooi en gebruiksvriendelijk design. De website is intuïtief en makkelijk te navigeren, zodat bezoekers moeiteloos de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. Door een responsief ontwerp toe te passen, is de website geoptimaliseerd voor alle apparaten.

Zoekmachine vindbaarheid
Onze SEO-specialisten hebben een plan ontwikkeld dat niet alleen voldoet aan de laatste SEO-richtlijnen, maar ook aansluit bij de vragen die tijdens de verschillende fases van de klantreis ontstaan. We hebben de content geoptimaliseerd voor hoge leesbaarheid, een aantrekkelijke weergave in Google en zo compleet mogelijke productinformatie. Dit heeft er mede toe geleid dat HAVÉ Verwarming inmiddels tot de top 3 in Google behoort op diverse zoektermen met hoge zoekvolumes.

Ads
We adverteren doorlopend op verschillende online kanalen voor HAVÉ Verwarming. Met deze advertenties willen we voor de doelgroep zo zichtbaar mogelijk zijn in de klantreis. Als je een haard of kachel zoekt kan je, onder andere door de online advertenties, niet om HAVÉ Verwarming heen. We adverteren hierbij onder andere op:

Content
De data van de website én van alle digital marketing activiteiten, verzamelen we voor HAVÉ Verwarming in een overzichtelijk (geautomatiseerd) dashboard. Dit dashboard toont in één overzicht hoe het geheel presteert, waar de kansen liggen en welke optimalisaties mogelijk zijn. Zo blijven we met elkaar sturen op meer naamsbekendheid, een hoger aantal websitebezoekers, kwalitatief beter verkeer en zo een hoger aantal verkopen in de showroom.



Benieuwd wat wij kunnen betekenen voor jouw organisatie?
Elk bedrijf is uniek en elke ondernemer heeft zijn eigen visie. We ontdekken daarom graag wat de drijfveren achter jouw bedrijf zijn. Zo kunnen we niet alleen een passende strategie bedenken om de online zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten, maar zo maken we ook een online groei mogelijk.
We gaan daarom graag met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw bedrijf. Neem vrijblijvend contact met ons op!