HAVÉ Verwarming

Digital marketing met de klantreis als uitgangspunt

HAVÉ Verwarming heeft het meest complete assortiment aan haarden en kachels in Europa. Al sinds 1883 zijn ze dé betrouwbare leverancier en specialist voor consumenten en speciaalzaken. In het grote Experience Center, van maar liefst 1.200 m², staan meer dan 300 modellen brandend opgesteld.

HAVÉ Verwarming en Sparklet werken al lange tijd samen. Sparklet heeft voor HAVÉ Verwarming de digital marketing strategie opgesteld. Vanuit deze strategie ontzorgen we HAVÉ met onder andere het vindbaar maken (en houden) van de website, met het online adverteren, met de contentstrategie én met het UX/UI design van de website. In deze case komen deze onderwerpen uitgebreid aan bod.

Onze activiteiten
Webdesign
Digital marketing strategie
Online adverteren
SEO
Contentstrategie

www.haveverwarming.nl

De strategie van HAVÉ Verwarming

Bij het opstellen van een strategie staat de klantreis áltijd op nummer 1. Voor HAVÉ Verwarming hebben we daarom het See, Think, Do, Care-model* als basis gebruikt om de strategie uit te werken. Daarbij hebben we een goed doordacht plan opgesteld om het grote aanbod aan merken en soorten kachels online goed te presenteren.

Binnen de strategie is de website van HAVÉ Verwarming een ontzettend belangrijk kanaal. Het is de plek waar alle informatie aan de online bezoeker wordt getoond, het is een kanaal wat bezoekers aantrekt naar het Experience Center en het kanaal is het belangrijke middelpunt van alle digital marketing activiteiten.

De uitvoering van de digital marketing strategie

Met de wensen van de klant én met de customer journey van de doelgroepen in het achterhoofd voeren we de opgestelde strategie samen uit. De klantreis staat centraal en we zoeken continu naar de synergie tussen online en offline. We sturen bij waar nodig en we gaan samen voor het hoogst haalbare resultaat.

Het (re)design van de website

In het verleden heeft Sparklet, samen met eDifference, de Magento website van HAVÉ Verwarming gerealiseerd. In 2022 was het tijd voor vernieuwing, HAVÉ Verwarming heeft dit jaar een nieuw brandbook en een nieuwe huisstijl uitgerold. Deze prachtige nieuwe huisstijl, vormde de grafische basis voor Sparklet om online mee aan de slag te gaan.

Het realiseren van de nieuwe website begon met een grondige analyse van het gedrag van de websitebezoekers. Deze analyse heeft, in combinatie met het brandbook en aanvullend onderzoek, geleid tot strak uitgewerkte wireframes en het webdesign. Het webdesign is op basis van het brandbook uitgewerkt. Bij het uitwerken van het webdesign stond een aantrekkelijke uitstraling (UI) en een ideale gebruikerservaring (UX) centraal. Uiteraard is het geheel ook geoptimaliseerd voor de mobiele weergave.

Een nieuwe manier van content serveren (SEO)

De website van HAVÉ Verwarming (vernieuwd in 2022) kent een hele nieuwe manier van content serveren. Onze SEO-specialisten hebben voor de website namelijk een plan uitgedacht waarin niet alleen rekening wordt gehouden met de laatste SEO-richtlijnen, maar het plan sluit ook naadloos aan bij de vragen die opkomen in de verschillende fases van de klantreis.

We sturen met de content op een hoge leesbaarheid, op een aantrekkelijke weergave in Google (zie afbeelding) en op zo compleet mogelijke productinformatie. Dit maakt de website voor bezoekers perfect om zich online te oriënteren, waarna een showroombezoek een logisch gevolg is.

Online adverteren

Al langere tijd adverteren we doorlopend op verschillende online kanalen voor HAVÉ Verwarming. Onder andere op Google, Instagram en Pinterest. Met deze advertenties willen we voor de doelgroep zo zichtbaar mogelijk zijn in de klantreis. Als je een haard of kachel zoekt kan je, onder andere door de online advertenties, niet om HAVÉ Verwarming heen.

Hoe adverteren we online binnen de klantreis?

  • In de eerste fase bereiken we de doelgroep o.a. met Pinterest en Google advertenties. Beide afgestemd op zoekopdrachten die aansluiten bij deze fase. Met deze advertenties genereren we een verkeersstroom naar de website.
  • Het oriënterende verkeer op de website, vangen we na het websitebezoek op in campagnes op verschillende online kanalen. Zo laten we hen nogmaals in aanraking komen met HAVÉ Verwarming, en wijzen we hen op de uitgebreide showroom.

De data van de campagnes analyseren en optimaliseren we nauwkeurig tot op detailniveau.

Continu optimaliseren en bijsturen

De data van de website én van alle digital marketing activiteiten, verzamelen we voor HAVÉ Verwarming in een overzichtelijk (geautomatiseerd) dashboard. Dit dashboard toont in één overzicht hoe het geheel presteert, waar de kansen liggen en welke optimalisaties mogelijk zijn.

Het dashboard vormt voor Sparklet dan ook de basis voor de optimalisaties (in website en campagnes) die we continu doorvoeren. Zo blijven we met elkaar sturen op meer naamsbekendheid, een hoger aantal websitebezoekers, kwalitatief beter verkeer en zo een hoger aantal verkopen in de showroom.

De resultaten

We zijn trots op het resultaat wat HAVÉ Verwarming en Sparklet met digital marketing samen hebben neergezet. Enkele hoogtepunten in de resultaten:

  • HAVÉ Verwarming staat in de top 3 van Google op diverse zoektermen met hoge volumes.
  • De website ziet er strak uit en biedt een zeer prettige gebruikerservaring.
  • Traffic op de website is in 2022, ten opzichte van in 2021, gestegen met 150%.

Ontdek wat Sparklet voor jouw organisatie kan betekenen

Sparklet helpt organisaties bij het neerzetten van een online aanwezigheid én bij het realiseren van online groei. Onze bewezen aanpak maakt het verschil voor organisaties. We gaan graag samen met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op