Kuras

Een converterende webshop voor B2B en B2C

Voor iedere bouwprofessional, voor iedere particuliere doe-het-zelver is Kuras dé betrouwbare leverancier van materiaal voor dak, wand en gevel. Het aanbod van Kuras bestaat uit producten van toonaangevende kwaliteitsmerken, en wordt direct vanuit voorraad geleverd.

De webshop van Kuras bedient zakelijke inkopers en consumenten. De Magento 2 shop is door eDifference gebouwd, waarbij Sparklet (in samenwerking met Kuras) op basis van diepgaand onderzoek de navigatiestructuur, de indeling en de content heeft bepaald. Sparklet is vervolgens samen met Kuras gaan bouwen aan een ijzersterke online aanwezigheid, aan een geoptimaliseerde vindbaarheid en daarmee aan een constante groei in omzet. Snelheid, eenvoud en duidelijkheid voor de klant in alle fases van de customer journey stonden hierbij centraal. In deze case lees je meer over onze aanpak en over het resultaat.

Onze activiteiten
Webdesign
Digital marketing strategie
Online adverteren
SEO
E-mailmerketing
Contentstrategie

www.kuras.nl

De strategie van Kuras

Voor Kuras zijn we stap voor stap gaan bouwen aan de webshop en digital marketing, aan de hand van een plateauplanning. Zo hebben we van het geheel een beheersbaar project gemaakt, waarbij we uiteindelijk een grote vooruitgang hebben geboekt.

De verschillende plateaus uit de plateauplanning omvatte onder andere de volgende werkzaamheden:

  • SEO-analyse en aanbevelingen (op het gebied van techniek en content).
  • Uitgebreide webshop optimalisaties (inzet van filters, design-, SEO- en content optimalisaties).
  • Het opbouwen van een goede productfeed, voor adverteren op o.a. Google, social media en platformen.
  • Het online adverteren via meerdere kanalen.
  • Het uitwerken van een contentstrategie om zo in te spelen op de vragen uit de markt.

Met deze werkzaamheden hebben we gebouwd aan de online aanwezigheid en positionering van Kuras. We hebben gaandeweg de doelgroepen steeds beter leren kennen, en deze kennis gebruiken we continue in het bijschaven en optimaliseren van de activiteiten. Zo zijn we zo relevant en zichtbaar mogelijk voor de doelgroepen in iedere fase van de klantreis.

De uitvoering van de digital marketing strategie

Kuras en Sparklet zijn samen gaan bouwen en groeien door het uitvoeren van de digital marketing strategie. We hadden duidelijk voor ogen waar we naartoe wilde, en stap voor stap zijn we dit samen gaan realiseren.

Door alle data te verzamelen, door de klantreis centraal te stellen en door goed met elkaar samen te werken, blijven we samen gaan voor het hoogst haalbare resultaat.

Een betrouwbare basis

Kuras, eDifference (Magento partner) en Sparklet hebben met elkaar de Magento 2 webshop voor Kuras gerealiseerd, ieder met zijn eigen taak en expertise. Sparklet heeft het concept ontwikkeld, heeft een duidelijke visie over het platform neergezet en heeft het conceptdesign uitgewerkt. Na de (technische) realisatie is Sparklet aan de slag gegaan met optimalisaties binnen de webshop, om zo een betrouwbare basis neer te zetten. Bij deze optimalisaties kan je denken aan het volgende:

  • Optimalisaties in het design van de webshop.
  • Aanpassing van de filters en navigatiestructuur, op basis van gebruik van de website.
  • SEO-analyse en aanbevelingen, in deze eerste fase met name gericht op de content op de productdetailpagina’s en op de webshop techniek.

Het eerste plateau, de basis, omvatte ook het aantrekken van verkeer. Dit zijn we gaan doen door SEO-geoptimaliseerde content te schrijven én door middel van online campagnes (op basis van een productfeed) in zoekmachines. Om deze bezoekers op te vangen na het eerste bezoek, zijn we ook gestart met retargeting campagnes.

Uitbouwen, testen en optimaliseren

In plateau 2 zijn we verder gaan bouwen aan de digital marketing van Kuras. In dit plateau hebben we de volgende werkzaamheden opgepakt en met elkaar gecombineerd:

  • Het optimaliseren van de lopende online campagnes op Google en Meta.
  • Het uitbouwen van nieuwe campagnes, die aansluiten bij de verschillende fases in de customer journey.
  • Het opzetten van overzichtelijke dashboards, waarin we alle relevante data verzamelen.
  • Maandelijkse nieuwsbrieven versturen naar de achterban.
  • We hebben op basis van SEO én op basis van vragen in de markt een contentkalender opgesteld, en we zijn maandelijks artikelen gaan schrijven. Zo trekt de webshop organisch meer verkeer aan en voorzien we in informatie waar de doelgroep naar op zoek is.
  • Continue SEO-optimalisaties.

Inzicht in doelgroep en klantreis door data

Met plateau 3 zijn we samen nog een stap verder gegaan. De campagnes hebben we steeds verder uitgebreid en geoptimaliseerd en we hebben nieuw kanalen aangeboord om op te adverteren (o.a. Pinterest en Marktplaats). Alle activiteiten en alle data die daarmee is verzameld, zorgen ervoor dat Kuras de doelgroepen steeds beter leert kennen en steeds meer inzicht krijgt. Dit inzicht gebruiken we vervolgens weer om:

  • De webshop beter aan te laten sluiten bij de klantreis.
  • De campagnes te optimaliseren en personaliseren.
  • Content te ontwikkelen die naadloos aansluit bij de doelgroep.

Samen met Kuras blijven we bouwen aan steeds betere resultaten. We blijven innoveren en optimaliseren en we sturen constant op groei en verbetering. Zo maken we samen het verschil.

De resultaten

We zijn trots op het resultaat wat Kuras en Sparklet met digital marketing samen hebben weten te bereiken. Enkele hoogtepunten in de resultaten (2022 t.o.v. 2021):

  • Flinke stijging in het aantal transacties en de opbrengst in de webshop.
  • Met de contentstrategie en de SEO-werkzaamheden sturen we op een organische betere vindbaarheid. En, met succes! In 2022 is er 50% meer organisch verkeer binnengekomen in de webshop.
  • Kuras staat in de top 3 van Google op diverse zoektermen met hoge volumes.

Ontdek wat Sparklet voor jouw organisatie kan betekenen

Sparklet helpt organisaties bij het neerzetten van een online aanwezigheid én bij het realiseren van online groei. Onze bewezen aanpak maakt het verschil voor organisaties. We gaan graag samen met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op