HYRAX

Verhoogde online zichtbaarheid en geoptimaliseerde processen

HYRAX is de ontwikkelaar en producent van de revolutionaire HYRAX hoogwerker. Deze hoogwerker is tot in detail doordacht. Het is de hoogwerker die het mééste kan, en die tegelijk het kleinste is. Een hoogwerker die topprestaties levert voor al zijn gebruikers.

HYRAX en Sparklet hebben samen gewerkt aan drie doelen: het versterken van de online positionering, het genereren van meer (kwalitatieve) leads en het optimaliseren van de interne processen. Hoe we dat gedaan hebben? Dat lees je in dit artikel.

Opgeleverd
Premium WordPress website

Onze activiteiten
Website realisatie
Digitale marketing strategie
Online adverteren
E-mailmarketing & marketing automation
SEO
Contentstrategie

www.hyrax.nl

De strategie van HYRAX

Meer leads genereren, hoe doe je dat? We hebben deze vraag uitgewerkt in de online marketing strategie. Voor HYRAX, een merk waarbij branding van groot belang is, hebben we met deze strategie de perfecte balans gezocht tussen leadgeneratie én (online) branding.

Om de strategie op te stellen hebben we ons verdiept in de doelgroep, de klantreis en de concurrentie van HYRAX. Deze informatie is altijd de basis van de strategie. De strategie omvatte een analyse en verbetervoorstel voor de website (met name op het gebied van SEO viel nog een mooie winst te behalen), een advertentie voorstel voor Google, een doordachte contentstrategie op basis van een zoekwoordonderzoek en het regelmatig versturen van nieuwsbrieven naar de database.

De uitvoering van de digital marketing strategie

HYRAX heeft een prachtige, revolutionaire machine op de markt gezet. Deze machine is met al zijn innovatieve eigenschappen een écht cadeau voor iedere werknemer. Dat gevoel, dat hebben we bij de uitvoering van de strategie waar mogelijk naar voren laten komen.

Een SEO-geoptimaliseerde branding website

HYRAX kwam bij ons met een bestaande branding website. Een website die er qua vormgeving zeer verzorgd uitzag, maar waar we nog wel een aantal kansen zagen op het gebied van SEO. Voor HYRAX hebben we daarom een grondig zoekwoordonderzoek gedaan om alle kansen op tafel te krijgen. Op basis van dit onderzoek hebben we de website SEO-geoptimaliseerd. Hoe? Door onder andere de webteksten aan te vullen en aan te passen, door een verbeterde techniek en door een aantal veranderingen in de website structuur. Deze werkzaamheden konden we uitvoeren zonder daarbij afbreuk te doen aan de bestaande HYRAX branding.

Op basis van het zoekwoordonderzoek hebben we voor HYRAX ook een contentstrategie opgesteld én zijn we gestart met maandelijks bloggen. Dit zorgt ervoor dat we op uiteenlopende onderwerpen vindbaar zijn binnen de zoekmachines én dat we de bezoeker de informatie bieden die nodig is. Met het doorontwikkelen van de website hebben we alles zo ingericht, dat we de bezoeker op een gebruiksvriendelijke manier sturen richting een conversie (brochure-, contact- of offerteaanvraag).

Geoptimaliseerde interne processen

Om klanten optimaal van dienst te kunnen zijn én om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken zijn de interne processen cruciaal. Voor HYRAX hebben we daarom met een slim marketingsysteem een aantal processen geautomatiseerd. Zo komen alle aanvragen gestructureerd binnen, krijgen de juiste personeelsleden een melding bij een nieuwe aanvraag én krijgt de aanvrager direct een (geautomatiseerde) terugkoppeling. In het CRM-gedeelte van de marketingtool is het voor alle personeelsleden in één oogopslag duidelijk welke potentiële klanten zich in welke fase van de aankoop bevinden en welke acties er per potentiële klant eventueel nog ondernomen moeten worden.

Converterende nieuwsbrieven

HYRAX heeft in de afgelopen periode een mooie e-maildatabase opgebouwd. Samen met HYRAX hebben we een plan gemaakt voor de communicatie richting deze database. Regelmatig leggen we de vernuftigheden van de hoogwerker uit, laten we gebruikerservaringen zien en houden we de contacten op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

We zien dat de nieuwsbrieven niet alleen goed geopend worden, maar dat ze ook goed converteren. Een positief resultaat!

Continu optimaliseren en bijsturen

Voor HYRAX schrijven we maandelijks nieuwe content, adverteren we via Google, werken we nieuwsbrieven uit en voeren we optimalisaties door in de website. Het resultaat van deze werkzaamheden is voor de klant terug te vinden in een geautomatiseerd dashboard.

Tijdens de periodieke meetings spreken we de resultaten en het werk door, en bespreken we wat de vervolgstappen zijn. Alles om te blijven groeien en ontwikkelen.

De resultaten

De inspanningen van Sparklet en HYRAX op het gebied van online marketing hebben gezorgd resultaat. Het is gelukt om een website neer te zetten met de juiste beleving én een optimale gebruikservaring. Dat niet alleen, de website genereert meer leads dan ooit tevoren. In de afgelopen periode hebben we een groei van 63% in het aantal aanvragen gerealiseerd.

Ontdek wat Sparklet voor jouw organisatie kan betekenen

Sparklet helpt organisaties bij het neerzetten van een online aanwezigheid én bij het realiseren van online groei. Onze bewezen aanpak maakt het verschil voor organisaties. We gaan graag samen met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op