Een stalen e-commerce strategie die zorgt voor groei

Mallegrom Veiligheidsschoen

Mallegrom is dé specialist in veiligheidsschoenen en werkkleding. Ze staan bekend om hun expertise, service en persoonlijke benadering. Met een breed assortiment bedienen ze werkend Nederland van comfortabele werkkleding en passende veiligheidsschoenen.

Als grote e-commerce speler heeft Mallegrom een betrouwbaar, doelgerichte en efficiënte webshop nodig. Sparklet heeft deze webshop ontwikkeld, ingericht én vormgegeven. Om dit te kunnen doen hebben we een stevige online positionering neergezet én zijn we in de schoenen van de eindgebruiker gaan staan. We hebben onderzocht wat de doelgroep waardeert, waar ze zich online bevinden en hoe ze tot een aankoop overgaan. Na de realisatie van de gebruiksvriendelijke webshop, hebben we vol ingezet op digital marketing. Met resultaat! Lees er meer over in deze case.

Onze activiteiten
Webshop
Webdesign
Digital marketing strategie
SEO
Online adverteren
E-mailmarketing & marketing automation
Contentstrategie

www.deveiligheidsschoen.nl

De strategie van Mallegrom

Een digital marketing strategie begint bij de klantreis. Aan de hand van het See, Think, Do, Care-model* hebben we de strategie voor Mallegrom uitgewerkt.

We hebben onderzoek gedaan naar de doelgroep van Mallegrom. Wat vinden ze belangrijk? Waar zijn ze gevoelig voor tijdens de klantreis? Welke informatie mag er niet ontbreken? De uitkomsten van dit onderzoek hebben de richting van de strategie bepaald.

In de strategie van Mallegrom komt onder andere naar voren dat:
De webshop continue in ontwikkeling is en blijft, om de bezoeker steeds beter van dienst te kunnen zijn.

  • Productdata een hele belangrijke rol speelt, en we daarom blijven investeren in geoptimaliseerde productdata.
  • We door online advertenties een optimale zichtbaarheid kunnen creëren in alle fases van de klantreis.
  • We Mallegrom online willen (blijven) presenteren als autoriteit en expert op het gebied van werkschoenen en -kleding (o.a. door een uitgebreid kenniscentrum).
  • Contact onderhouden met de bestaande klantenkring en sturen op retentie, essentieel is voor het succes van de shop.

* Een model wat de klantreis van de doelgroep(en) inzichtelijk maakt.

De uitvoering van de digital marketing strategie

Het realiseren en vormgeven van de webshop was de eerste stap die we samen met Mallegrom hebben gezet in de uitvoering van de strategie. We hebben daarna doorgepakt met het uitbouwen van de online aanwezigheid en vindbaarheid. Door slim gebruik te maken van de verschillende kanalen en de juiste content op het juiste moment aan te bieden, ondersteunen we de consument in elke fase van hun reis. Door activiteiten en kanalen te combineren, sturen we op een goede marketing-ROI.

Gebruiksvriendelijke webshop

Bij het ontwikkelen van de webshop van Mallegrom hebben we niet alleen aandacht geschonken aan het design. De gebruiksvriendelijkheid van de website is leidend. Zo heeft de webshop een gebruiksvriendelijke interface, een snelle laadtijd, een goede zoekfunctie een eenvoudig aankoopproces en een gemakkelijke navigatie. In de vormgeving, navigatie en filtering blijven we continue optimaliseren.

Alles zodat de consument makkelijk en snel het ideale product kan vinden én bestellen.

Een autoriteit in de markt

Mallegrom is een autoriteit als het gaat om veiligheidsschoenen en werkkleding. Om dat ook uit te stralen en over te dragen aan de bezoeker van de webshop sturen we op:

  • Zo compleet mogelijke productinformatie, inclusief technische data en eigenschappen.
  • Ruime en kwalitatief hoogwaardige informatievoorziening (in het kenniscentrum), gericht op de doelgroep.
  • Duidelijke klantreviews over het assortiment en over Mallegrom zelf.

Deze informatie zorgt voor een betrouwbare uitstraling, maar doordat we deze informatie ook op basis van SEO-onderzoek samenstellen zorgt het er tegelijkertijd voor dat de webshop organisch goed gevonden wordt door oriënterende / zoekende potentiële klanten.

Online adverteren

In iedere fase van de customer journey zichtbaar zijn. Dat is waar we voor Mallegrom op sturen. Online adverteren draagt bij aan:

  • Het vergroten van de naamsbekendheid.
  • Het aantrekken van (relevant) verkeer naar de webshop.
  • Het overtuigen van de bezoeker tot een aankoop.

Voor Mallegrom adverteren we dan ook op diverse online kanalen, waaronder: Google, Facebook, Instagram en Pinterest.

Sturen op klantbehoud

Met het adverteren en met de contentstrategie richten we ons voor een groot deel op het bereiken en overtuigen van nieuwe klanten. In de strategie van Mallegrom kwam echter ook naar voren dat we juist de bestaande klanten niet uit het oog mogen verliezen. Met (slimme) marketing automations en maandelijkse nieuwsbrieven, sturen we op klantbehoud en cross-selling.

Continue optimaliseren en bijsturen

We verzamelen continue data van de webshop én van alle digital marketing activiteiten. Deze data verzamelen we in een overzichtelijk en geautomatiseerd dashboard. Dit dashboard geeft een overzicht van de prestaties en laat de kansen zien voor toekomstige optimalisaties.

De resultaten

Met de analyses van de data, houden we de marketing-ROI goed in de gaten en anticiperen we waar nodig. Samen met de klant hebben we het volgende bereikt:

  1. De afhankelijkheid van betaald verkeer is ruimschoots gehalveerd, door een groei in naamsbekendheid, in klanten en in organische vindbaarheid.
  2. Het absolute aantal organische bezoekers, is met 350% gestegen (in 2022 t.o.v. 2019).
  3. De omzet is in de afgelopen jaren met meer dan 100% gestegen.

Ontdek wat Sparklet voor jouw organisatie kan betekenen

Sparklet helpt organisaties bij het neerzetten van een online aanwezigheid én bij het realiseren van online groei. Onze bewezen aanpak maakt het verschil voor organisaties. We gaan graag samen met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op