TÉGL is een nieuw merk wat met hoogwaardige keramische tegels de Nederlandse in- en exterieur liefhebbers het hoofd op hol brengt. In 2022 is het ruim opgezette Experience Center in Barneveld geopend. In dit Experience Center staan eindeloos veel tegels klaar om te bekijken, te voelen en te beoordelen.
TÉGL
Een stevige online aanwezigheid van een merk in keramische tegels
In Sparklet vonden ze een partner die het nieuwe merk online goed op de kaart kon zetten. Samen realiseerde we een high-end uitgewerkte website, maar ook een krachtige positionering en een digital marketing strategie. Meer weten over deze samenwerking? Lees dan verder!
Opgeleverd
Premium WordPress website
Onze activiteiten
UX en UI webdesign
Marketing strategie
Online adverteren
Social media organisch
SEO
Contentstrategie
De strategie van TÉGL
TÉGL is een nieuwe naam in de wereld van high-end keramische tegels. Sparklet heeft de unieke kans gekregen om vanaf het begin betrokken te zijn bij de realisatie van dit unieke concept. Onze marketingkennis, gecombineerd met onze liefde voor interieur, maakt dat we een sterk team vormen met het team van TÉGL.
Met de positionering van TÉGL als basis hebben we de online marketing strategie uitgedacht op basis van het See, Think, Do, Care-model*: De strategie omvatte een plan om:
- Organisch en betaald verkeer aan te trekken naar de website (See)
- Een plan om organisch te groeien op o.a. social media (See)
- Een doordacht plan om dit verkeer te boeien met informatie en inspiratie (Think)
- Een plan om bezoekers terug te laten keren naar de website (met o.a. remarketing campagnes) (Think)
- Een contentstrategie om nieuw verkeer aan te trekken (See) én om de doelgroep de informatie te bieden waar ze naar op zoek zijn (Think)
- De website de juiste informatie te laten bevatten op de juiste plekken, om zo conversies te genereren (Do)
- Een plan om de klanten betrokken te houden na de aankoop (Care)
Om deze plannen uit te voeren zijn we gestart met het uitdenken, designen en bouwen van een high-end website vol inspiratie.
De uitvoering van de marketingstrategie
De online aanwezigheid van TÉGL is gebouwd rondom de klantreis van de consument. Door de verschillende kanalen op het juiste moment met de juiste content in te zetten, bieden we de consument in ieder fase wat nodig is. Met de combinatie van alle werkzaamheden die we uitvoeren, sturen we op een goede (marketing) ROI en op een goede synergie tussen online en offline.
Een website die aansluit bij de doelgroep
De kans is groot dat je als lezer van deze case ervaring hebt met het aanschaffen van een compleet interieur of interieuritems. Het merendeel van de mensen die zich hierop aan het oriënteren is, heeft behoefte aan informatie én inspiratie. Informatie om de voor- en nadelen af te kunnen wegen en inspiratie om je eigen smaak en wensen te ontdekken.
Voor TÉGL hebben we dan ook een website gerealiseerd die veel informatie bevat over de verschillende keramische tegels en die boordevol inspirerende beelden staat. De maatwerk WordPress website ziet er aantrekkelijk uit (UI design), heeft een optimale gebruikerservaring (UX design) en speelt in op de verschillende fases van de klantreis.
Doordat TÉGL nog een relatief nieuw concept is, heeft het komende periode onze prioriteit om de website autoriteit uit te bouwen.
Content die inspireert én informeert
We noemden het hierboven al; inspireren en informeren daar draait het om voor TÉGL. Dat hebben we gedaan bij de realisatie van de nieuwe website, maar dit is ook een on-going activiteit voor alle kanalen waar voor TÉGL actief is.
We hebben voor TÉGL een contentstrategie opgesteld, waarbij we maandelijks nieuwe en informerende artikelen publiceren die aansluiten bij de vragen van de doelgroep. Deze informerende artikelen verspreiden we vervolgens weer op diverse kanalen, zoals social media. We inspireren de consumenten door actief te pinnen op Pinterest en door wekelijks inspirerende beelden te plaatsen op Instagram en Facebook.
Aansprekende online advertenties
Alle kanalen zijn klaar om potentiële klanten te ontvangen; de website, de socials, de blog… de volgende vraag is dan natuurlijk: hoe krijgen we die potentiële klant op deze kanalen. De SEO-strategie speelt hier natuurlijk een belangrijke rol, maar ook het online adverteren kon hier niet ontbreken.
Voor TÉGL adverteren we op Google, Facebook, Instagram en Pinterest. Deze advertenties sluiten naadloos bij elkaar aan, lopen in elkaar over (door retargeting campagnes) en zijn per kanaal afgestemd op het gebruik van het kanaal. In een geautomatiseerd dashboard worden alle advertentie resultaten verzameld, waardoor zowel TÉGL als Sparklet altijd inzicht hebben in de campagne prestaties.
Continu optimaliseren en bijsturen
We bouwen onze werkzaamheden uit op basis van de opgestelde strategie. Deze strategie is en blijft de basis van ons werk. Met het werk wat we uitvoeren verzamelen we daarnaast continue data. Data van onder andere de campagne prestaties, de SEO-strategie en van de doelgroep. Deze data gebruiken we vervolgens weer om maandelijks te optimaliseren in het werk wat we doen.
Sparklet heeft hierbij een proactieve, adviserende én uitvoerende rol zodat TÉGL een steeds grotere online aanwezigheid krijgt.
De resultaten
TÉGL is een nog relatief nieuw concept, waarbij we veelbelovende eerste resultaten zien. Via zoekmachines zien we een mooie stroom aan verkeer binnenkomen, het aantal volgers blijft groeien en we zijn tevreden met de eerste advertentie resultaten. Met de eerste data die is binnengekomen hebben we een mooie basis om mee te optimaliseren.
De activiteiten op social media (organisch) hebben voor het volgende gezorgd:
- In een paar maanden tijd van 0 naar bijna 1.000 volgers. Deze volgers zijn (binnenhuis)architecten, stylisten, bedrijven en consumenten.
- Een hoge mate van betrokkenheid op de content die op de verschillende kanalen wordt gepost.
Ontdek wat Sparklet voor jouw organisatie kan betekenen
Sparklet helpt organisaties bij het neerzetten van een online aanwezigheid én bij het realiseren van online groei. Onze bewezen aanpak maakt het verschil voor organisaties. We gaan graag samen met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op!