Waterwel

KLANT

Waterwel

TYPE

Retail

KLANT SINDS

2019

WEBSITE

Waterwel is dé partner als het gaat om hoogwaardige wateroplossingen. Met meer dan 25 jaar ervaring biedt Waterwel expertise in high-end zwembaden, wellness oplossingen, beregeningen en siervijvers. Met passie en vakmanschap transformeert Waterwel buitenruimtes tot unieke en inspirerende plekken.

De opdracht

Als jarenlang trouwe klant was het voor Waterwel tijd voor de volgende digitale stap. Met een high-end website, moest de nieuwe website een verlengstuk worden van de showroom. Met een strak, toekomstbestendig design en een sterke marketingstrategie wilde Waterwel zich krachtig positioneren en de concurrentie aangaan met andere spelers in de markt.

AFGERONDE WERKZAAMHEDEN

  • Doelgroeponderzoek
  • Zoekwoordonderzoek
  • Digital marketing strategie
  • Design en realisatie website

DOORLOPENDE WERKZAAMHEDEN

  • Website optimalisatie
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Google Ads
  • Social Ads
  • Content strategie
  • Content creatie

Strategie en concept

Een succesvolle digitale transformatie begint met een heldere strategie. Daarom zijn wij gestart met een uitgebreide analyse voor Waterwel om de basis te leggen voor een toekomstbestendige oplossing.

Markt onderzoek

Wij zijn de markt diep ingedoken. We gingen in gesprek met de doelgroep, analyseerden trends, signaleerden kansen en brachten mogelijke uitdagingen in kaart. Hierbij maakten we niet alleen gebruik van actuele marktgegevens, maar ook van de waardevolle data die Waterwel in de afgelopen jaren heeft verzameld.

Zoekwoorden onderzoek

Zichtbaarheid is onmisbaar binnen een sterke online strategie. Door te achterhalen welke zoektermen potentiële klanten gebruiken voor hoogwaardige wateroplossingen, konden we gericht zoekwoorden selecteren. Deze zoekwoorden helpen ons verkeer naar de website te genereren.

Digital marketing strategie

Naar aanleiding van het markt- en zoekwoordenonderzoek hebben we persona’s uitgewerkt. Deze persona’s vormen de basis voor het verder uitwerken van de klantreis, zodat we precies weten welke stappen en interacties nodig zijn om hen te bereiken en te overtuigen. Met deze inzichten ontwikkelden we een gerichte strategie die de klantreis optimaliseert via verschillende kanalen.

Concept design

Het concept design voor de nieuwe Waterwel-website is gericht op het creëren van een beleving die het zwembad als designobject in de tuin benadrukt. De website moest niet alleen functioneel en informatief zijn, maar ook de exclusiviteit van het merk Waterwel uitstralen.

De uitgangspunten

Op basis van de strategie en het concept hebben we een duidelijke weg uitgestippeld voor de vervolgstappen in het project. Gedurende het gehele traject hebben we ons gehouden aan een aantal vaste uitgangspunten om de kwaliteit en effectiviteit van de nieuwe website van Waterwel te waarborgen.

Uitgangspunten conversie optimalisatie

Om potentiële klanten van Waterwel vanaf het eerste contactmoment goed te helpen, spelen we in op oriënterende vragen van de doelgroep. Door waardevolle en relevante informatie aan te bieden, bouwen we aan vertrouwen en creëren we een gunfactor. Dit vergroot de kans dat bezoekers in een later stadium contact opnemen en Waterwel als dé expert in hoogwaardige wateroplossingen zien.

Uitgangspunten SEO

Een sterke online aanwezigheid begint bij vindbaarheid in zoekmachines. Door middel van zoekmachineoptimalisatie zorgen we ervoor dat Waterwel goed scoort op relevante zoektermen. We creëren content die aansluit bij de behoeften van de doelgroep, zodat de website organisch beter presteert en potentiële klanten Waterwel gemakkelijk kunnen vinden.

Uitgangspunten ads

Door strategisch gebruik te maken van advertenties op platforms zoals Google en sociale media, bereiken we de juiste doelgroep op het juiste moment.

De uitvoering

Het design

Op basis van het marktonderzoek is een concept uitgewerkt dat aansluit bij de identiteit van Waterwel. Dit concept is vertaald naar een high-end webdesign waarin de huisstijl en exclusieve uitstraling van Waterwel goed tot hun recht komen. In het ontwerp hebben we veel ruimte gegeven aan de inspirerende beelden en hoogwaardige projecten van Waterwel. Maar ook voor dit ontwerp geldt; natuurlijk houden we niet alleen rekening met de juiste uitstraling. Een fijne gebruikerservaring staat namelijk altijd voorop. We besteden daarom veel aandacht aan een duidelijke navigatie, logische interacties, en het plaatsen van de juiste call-to-actions op het juiste moment. Ook letten we op een goede visuele hiërarchie zodat bezoekers intuïtief hun weg vinden. Daarnaast is het ontwerp volledig responsive, zodat de website op elk apparaat optimaal functioneert. Het aantal mobiele weergaven stijgt nog steeds en heeft daarom voor ons ook prioriteit.

De website is niet alleen een visitekaartje, maar een inspirerende ervaring die de bezoeker onderdompelt in de wereld van Waterwel.

Zoekmachine vindbaarheid

De website van Waterwel is en wordt continu geoptimaliseerd om geïndexeerd te worden door zoekmachines, waardoor de zichtbaarheid wordt vergroot.

Zoekwoorden onderzoek We selecteren de meest relevante zoektermen die aansluiten bij de producten van Waterwel en de zoekintentie van de doelgroep;

Technische SEO De website is geoptimaliseerd en wordt voortdurend verbeterd voor snelle laadtijden, een optimale mobiele weergave en een duidelijke URL-structuur;

Linkbuilding Er zijn strategische interne en externe links toegevoegd, en we blijven nieuwe links toevoegen om de autoriteit van de website te versterken.

Ads

Voor Waterwel hebben we een gerichte online advertentiecampagne opgezet, waarbij we zowel Google Ads als Pinterest Ads hebben ingezet om de doelgroep effectief te bereiken. Door middel van deze ads, vergroten we de zichtbaarheid van Waterwel en leiden we potentiële klanten op de juiste manier door de klantreis.

Google Ads De Google Ads-campagnes voor Waterwel zijn opgezet volgens de laatste richtlijnen en ontwikkelingen, waarbij slimme campagnes zijn ingezet om de zichtbaarheid te vergroten. In nauwe samenwerking met de klant hebben we specifieke productgroepen geselecteerd, zodat de advertenties nauw aansloten bij de behoeften van de doelgroep. Het resultaat van de campagnes is altijd inzichtelijk, waardoor we continu kunnen monitoren en optimaliseren voor maximale effectiviteit.

Pinterest Ads Met Pinterest Ads hebben we de visuele kracht van de platform gebruikt om de doelgroep te inspireren en enthousiasmeren. Deze advertenties richten zich op de eerste kennismaking met Waterwel, waardoor potentiële klanten voor het eerst in aanraking komen met het merk. Het doel hiervan is bezoekers naar de website te leiden en hen aan te moedigen een inspiratieboek aan te vragen.

Content

Het hebben én maken van content is cruciaal voor de zichtbaarheid en interactie van de website. We creëren nieuwe content en optimaliseren bestaande content om deze relevanter te maken voor de doelgroep. Denk hierbij aan:

  • Kenniscentrum artikelen;
  • Projecten;
  • Landingspagina’s.

Benieuwd wat wij kunnen betekenen voor jouw organisatie?

Elk bedrijf is uniek en elke ondernemer heeft zijn eigen visie. We ontdekken daarom graag wat de drijfveren achter jouw bedrijf zijn. Zo kunnen we niet alleen een passende strategie bedenken om de online zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten, maar zo maken we ook een online groei mogelijk.

We gaan daarom graag met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw bedrijf. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op