Digital marketing voor retail
Voor de retail branche werken we aan de hand van het see-think-do-care model. We zorgen dat jouw organisatie naar boven komt op een cruciaal moment in de klantreis. We inspireren en informeren je doelgroep en zorgen voor een continue stroom van kwalitatief hoogwaardige leads.
Onze oplossing voor retail
In de retail branche heb je te maken met veel uitdagingen. In gesprek met specialist resellers horen we terug dat de marketingkosten hoog zijn en op blijven lopen, terwijl er weinig tot geen inzicht is in wat het oplevert. Andere terugkerende uitdagingen zijn de ondermaatse kwaliteit van binnenkomende leads en het gebrek aan grip op de marketing.
Sparklet heeft veel kennis en ervaring op digital marketing gebied, waardoor we je als specialist reseller kunnen adviseren, ondersteunen en ontzorgen. Voor retail organisaties is de online positionering essentieel. We zetten je organisatie krachtig in de markt en we gaan volop werken aan een uitstekende online zichtbaarheid. Dit doen we onder andere door zoekmachineoptimalisatie (SEO) en advertenties.
Door op de verschillende fases van de klantreis in te spelen en door continu te blijven optimaliseren, genereren we een continue stroom van kwalitatief hoogwaardige leads. We werken zo efficiënt mogelijk en geven we te allen tijde inzicht in kosten en opbrengsten.
Retail & Sparklet
Sparklet kenmerkt zicht als resultaatgericht, daadkrachtig en nuchter. Voor onze klanten zoeken we naar de ultieme mix tussen marketing, techniek, data, design en content. We werken voor onze klanten met een duidelijke digital marketing strategie, waarbij we sturen op het hoogst haalbare resultaat.
We zijn geen leverancier, maar een pro-actieve digital marketing partner. We komen met goede oplossingen en creatieve ideeën, we gaan regelmatig met onze klanten om tafel om de voortgang te bespreken en we werken écht samen met onze klanten.
Digital marketing strategie voor retail
Bij (digital) marketing zijn er drie belangrijke uitgangspunten: je organisatie, je doelgroep en de markt waarin je actief bent. Door deze drie goed te laten samensmelten, ontstaat een onderbouwde digital marketing strategie. Deze strategie werken we uit aan de hand van het See, Think, Do, Care-model. Aan de hand van dit model maken we de customer journey inzichtelijk, wat resulteert in onderbouwde keuzes voor kanalen en communicatie.
01
Je organisatie
Waar sta je voor als organisatie? Wat zijn de doelen? Wat zijn de dromen? Waar ligt je kracht en waar je zwakte? Waarmee maak je het verschil voor je klanten? Deze informatie is essentieel voor hoe je je als specialist reseller in de markt positioneert.
02
Je doelgroep
Met grondig onderzoek brengen we je doelgroep goed in kaart. Als we weten wie je doelgroep is, werken we de customer journey van je doelgroep(en) uit waardoor we weten op welk moment en met welke boodschap we de doelgroep moeten gaan benaderen.
03
De markt
Je organisatie bevindt zich waarschijnlijk in een speelveld met concurrentie, een wisselende vraag / aanbod en nieuwe trends en ontwikkelingen. Door marktonderzoek brengen we dit in beeld en kunnen we er op anticiperen met digital marketing.
Volledige digital
marketing ontzorging
De strategie beschrijft hoe we met digital marketing je doelstellingen op het gebied van leadgeneratie, omzet en branding kunnen bewerkstelligen. Sparklet zet hierbij in op twee belangrijke pijlers: content en adverteren.
Zichtbaar en vindbaar door content
We genereren content die aansluit bij je doelgroep, de markt en je organisatie. We verspreiden deze content vervolgens op de kanalen waar we jouw doelgroep kunnen vinden. Bijvoorbeeld via e-mailmarketing, marketing automation of een blogomgeving.
Deze content genereren we ná grondig onderzoek, waardoor deze ook een grote bijdrage kan leveren aan de zoekmachinevindbaarheid (SEO).
On-point adverteren
We zoeken naar een balans tussen organisch verkeer (SEO) en betaald verkeer (advertenties). Wanneer we adverteren, doen we dat zo relevant en gericht mogelijk, waarbij we altijd sturen op de best haalbare ROI.
We adverteren voor retail organisaties onder andere via zoekmachines (SEA) en op social media platformen zoals Pinterest, Instagram en Facebook.
“Met een enthousiast meedenkend team is er een prachtige website uitgerold. Voor ons een super ervaring!”
– John, directeur-eigenaar Van Ginkel Keukens
Retail organisaties voor wie we werken
Samenwerken met Sparklet
De mooiste resultaten ontstaan als we samenwerken. Dat doen we dan ook graag, we combineren jouw vakkennis met onze expertise.