De Eerste Kamer Badkamers

Een marketingmachine in een luxe jasje

De badkamerontwerpers van De Eerste Kamer badkamers ontwerpen met passie. Het resultaat: exclusieve badkamers op maat. Aan elk detail wordt gedacht. Uniek maatwerk en prachtige materialen vormen de basis voor de meest indrukwekkende en luxe badkamers. Stuk voor stuk met een eigen karakter. 

“Een website die luxe uitstraalt, beleving met zich meebrengt én verschillende doelgroepen aanspreekt en overtuigt.” Met deze wensen voor een nieuwe website benaderde De Eerste Kamer Badkamers Sparklet. Uit de eerste gesprekken met De Eerste Kamer Badkamers kwam direct naar voren dat de focus mocht liggen op een visuele website. Waarbij de online positionering van het merk vooral in sprekende beelden en pakkende teksten naar voren moest komen. 

Opgeleverd
Premium WordPress website

Onze activiteiten
Design en realisatie website
Digital marketing strategie
Contentstrategie
Online adverteren
SEO

www.eerstekamerbadkamers.nl

De strategie voor De Eerste Kamer

Voor De Eerste Kamer Badkamers heeft Sparklet een digital marketing strategie uitgewerkt. Deze strategie sluit aan bij de doelgroep, bij de klantreis én bij wie De Eerste Kamer is als organisatie. De website vormt in de strategie het middelpunt van alle digital marketing activiteiten. We hebben een omgeving vol inspiratie gecreëerd, die tegelijkertijd ingericht is op conversie. Een marketingmachine in een luxe jasje.

Het See, Think, Do, Care-model* is de basis van de digital marketing strategie voor De Eerste Kamer. Aan de hand van dit model hebben we de verschillende fases van de customer journey inzichtelijk gemaakt. Dit heeft geresulteerd in onderbouwde keuzes voor kanalen, communicatie en werkzaamheden.

* Een model wat de klantreis van de doelgroep(en) inzichtelijk maakt.

De uitvoering van de digital marketing strategie

Sparklet heeft een krachtige marketingmachine neergezet, met een inspirerende, luxe uitstraling. We hebben bestaande online campagnes geoptimaliseerd en nieuwe campagnes geïnitieerd. We werken maandelijks nieuwe blogartikelen uit voor een verbeterde vindbaarheid. En maandelijks zitten we met de klant om tafel om resultaten en werkzaamheden door te spreken.

Benieuwd naar hoe we dit hebben aangepakt? We lichten hieronder ons werk voor De Eerste Kamer verder toe.

Online zoekgedrag analyseren

Voordat we zijn gestart met het realiseren van de nieuwe website en met het opzetten van de digital marketing werkzaamheden, heeft Sparklet onderzoek gedaan. Dit onderzoek richt zich voor een groot deel op het zoekgedrag van de doelgroep op Google en Pinterest*. Dit onderzoek geeft ons veel inzicht in de doelgroep en vormt dan ook de basis voor het indelen van de website en de te ontwikkelen content.

Met een analyse van de doelgroep, krijgen we inzicht in de customer journey en in de vraagstukken van de doelgroep. Dat maakt dat we digital marketing zo gericht en relevant mogelijk kunnen inzetten.

* Pinterest is een visuele zoekmachine. Met name in bepaalde branches (zoals de interieurbranche) kunnen we veel inzicht verkrijgen vanuit Pinterest-data en -zoekgedrag.

Website: inspirerend en converterend

De Eerste Kamer Badkamers realiseert dromen. Dromen van badkamers. Aan alle kanten moest dat zichtbaar zijn op de website. Daarom hebben we een website gecreëerd die design, luxe en kwaliteit uitstraalt. Het design wat Sparklet heeft uitgewerkt sluit naadloos aan op de sfeervideo en prachtige beelden van badkamers. Samen geven ze uiting aan de krachtige propositie van De Eerste Kamer Badkamers.

Sparklet kenmerkt zich als daadkrachtig en resultaatgericht digital marketing bureau. Vanuit deze positie gaan we verder dan alleen design: we creëren websites die converteren. We zoeken naar de perfecte mix tussen een website die werkt als krachtige marketingmachine en een ‘designwebsite’.

Concreet houdt dit voor De Eerste Kamer Badkamer in dat de website:

  • een inspirerende omgeving is, gericht op beleving, luxe en kwaliteit.
  • vindbaar is op relevante zoektermen.
  • de websitebezoeker op een logische manier meeneemt langs de verschillende badkamerstijlen en -mogelijkheden.
  • gebruiksvriendelijk is ingericht, voor een prettige gebruikerservaring.

Ervaar en bekijk de eindeloze mogelijkheden van deze prachtige website zelf. 

Organische vindbaarheid stimuleren

Sparklet heeft nog voor de realisatie van de website het online zoekgedrag van de doelgroep onderzocht. Aan de hand van dit onderzoek hebben we de SEO strategie bepaald.

Om organisch gevonden te worden zijn o.a. de teksten op een website van groot belang. De uitgewerkte teksten op de verschillende pagina’s zijn zo geschreven dat ze aansluiten bij de doelgroep én dat ze aansluiten bij de SEO strategie. Voor De Eerste Kamer zijn we na livegang van de website gestart met het maandelijks uitwerken van een blogartikel. Merken, trends, stijlen en de werkwijze van De Eerste Kamer krijgen hier volop aandacht. Deze artikelen dragen bij aan de organische vindbaarheid van de website. 

Relevant online adverteren

In de marketingstrategie van De Eerste Kamer Badkamers, neemt online adverteren een belangrijke positie in voor het aantrekken van (nieuw) verkeer en conversies. Het online adverteren is ingedeeld in verschillende campagnes en kanalen. Dat zorgt dat De Eerste Kamer zichtbaar is tijdens de verschillende fases van de customer journey.

  • Op social media kanalen zijn we zichtbaar in de oriënterende fases, met advertenties vol inspiratie
  • Binnen zoekmachines zijn we zichtbaar met advertenties, wanneer gezocht wordt op relevante zoektermen
  • Verkeer wat op de website is geweest, vangen we op in retargeting campagnes. Concreet houdt dit in dat bezoekers die rondkijken op de website, vervolgens advertenties te zien krijgen. De advertenties zijn gericht op (online)inspiratie en het bezoeken van de showroom. 

Lotte adviseert klanten van Sparklet hoe zij het meest uit online advertenties halen. Voor De Eerste Kamer bedacht zij verschillende strategische online advertentiecampagnes. 
“Diverse campagnes waren al opgebouwd voordat wij ermee aan de gang gingen. Wel bleek er nog veel meer uit te halen. We zorgden voor een fijnere indeling van de campagnes. Zoekwoordonderzoek stond hier aan de basis. De advertenties zijn in de stijl van de nieuwe website opgebouwd. De oude campagnes werden flink op de schop genomen. We creëerden onder andere sterkere landingspagina’s”, legt Lotte uit. 

Het resultaat van De Eerste Kamer Badkamers

  • Met de gerealiseerde website en met de uitvoering van de digital marketing strategie, weten we de doelgroep te bereiken én te overtuigen. Dit zien we terug in de forse groei in conversies op de website.
  • Sparklet monitort de diverse online advertentiecampagnes continu. We optimaliseren de campagnes om zo de beste ROI te realiseren.
  • Sparklet werkt maandelijks een blogartikel uit. Deze artikelen dragen bij aan de informatievoorziening vanuit De Eerste Kamer naar hun klanten, maar dragen ook bij aan de organische vindbaarheid van de website.
  • Maandelijks zit De Eerste Kamer Badkamers met Sparklet om tafel om de resultaten door te nemen, om nieuwe ideeën en mogelijkheden te bespreken en om zo samen grip te houden op het resultaat.

Ontdek wat Sparklet voor jouw organisatie kan betekenen

Sparklet helpt organisaties bij het neerzetten van een online aanwezigheid én bij het realiseren van online groei. Onze bewezen aanpak maakt het verschil voor organisaties. We gaan graag samen met je in gesprek over de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op