Digital marketing voor e-commerce
Hoeveel procent van de omzet investeer jij in marketing? Door diepgaand inzicht in kosten versus opbrengsten, weten we waar we je budget moeten investeren voor de beste ROI. Zo creëren we grip op je marketing, grip op je investeringen en kan je e-commerce organisatie gecontroleerd groeien.
Onze oplossing voor e-commerce
De e-commerce wereld verandert continu en het wordt er niet makkelijker op. Dagelijks komen er nieuwe webshops online en de ontwikkelingen in de markt volgen elkaar razend snel op. E-commerce ondernemers krijgen te maken met oplopende transport- en retourkosten, met hoge marketingkosten die zich maar moeizaam terugverdienen, met opkomende platforms en met fabrikanten die rechtstreeks aan consumenten gaan leveren.
Sparklet maakt voor e-commerce ondernemers het verschil met een bewezen digital marketing aanpak. We denken met je mee, we realiseren een webshop waarbij de techniek klopt, het proces staat en waarbij gebruiksgemak vanzelfsprekend is.
We richten ons met relevante content en advertenties tot je doelgroep, waarbij we gebruik maken van het see-think-do-care model. Aan de hand van dit model onderzoeken we op welk moment, via wel kanaal, met welke content we welke doelgroep kunnen bereiken en overtuigen. We werken zo efficiënt mogelijk en we zorgen voor inzicht in kosten en opbrengsten.
E-commerce & Sparklet
Sparklet kenmerkt zicht als resultaatgericht, daadkrachtig en nuchter. Voor onze klanten zoeken we naar de ultieme mix tussen marketing, techniek, data, design en content. We werken voor onze klanten met een duidelijke digital marketing strategie, waarbij we sturen op het hoogst haalbare resultaat.
We zijn geen leverancier, maar een pro-actieve digital marketing partner. We komen met goede oplossingen en creatieve ideeën, we gaan regelmatig met onze klanten om tafel om de voortgang te bespreken en we werken écht samen met onze klanten.
Digital marketing strategie voor e-commerce
Bij (digital) marketing zijn er drie belangrijke uitgangspunten: je organisatie, je doelgroep en de markt waarin je actief bent. Door deze drie goed te laten samensmelten, ontstaat een onderbouwde digital marketing strategie. Deze strategie werken we uit aan de hand van het See, Think, Do, Care-model. Aan de hand van dit model maken we de customer journey inzichtelijk, wat resulteert in onderbouwde keuzes voor kanalen en communicatie.
01
Je organisatie
Waar sta je voor als organisatie? Wat zijn de doelen? Wat zijn de dromen? Waar ligt je kracht en waar je zwakte? Waarmee maak je het verschil voor je klanten? Deze informatie is essentieel voor hoe je je als e-commerce speler in de markt positioneert.
02
Je doelgroep
Met grondig onderzoek brengen we je doelgroep goed in kaart. Als we weten wie je doelgroep is, werken we de customer journey van je doelgroep(en) uit waardoor we weten op welk moment en met welke boodschap we de doelgroep moeten gaan benaderen.
03
De markt
Je organisatie bevindt zich waarschijnlijk in een speelveld met concurrentie, een wisselende vraag / aanbod en nieuwe trends en ontwikkelingen. Door marktonderzoek brengen we dit in beeld en kunnen we er op anticiperen met digital marketing.
Volledige digital
marketing ontzorging
De strategie beschrijft hoe we met digital marketing je doelstellingen op het gebied van e-commerce omzet en branding kunnen bewerkstelligen. Sparklet zet hierbij in op twee belangrijke pijlers: content en adverteren.
Zichtbaar en vindbaar door content
We genereren content die aansluit bij je doelgroep, de markt en je organisatie. We verspreiden deze content vervolgens op de kanalen waar we jouw doelgroep kunnen vinden. Bijvoorbeeld via e-mailmarketing, marketing automation of een blogomgeving.
Deze content genereren we ná grondig onderzoek, waardoor deze ook een grote bijdrage kan leveren aan de zoekmachinevindbaarheid (SEO).
On-point adverteren
We zoeken naar een balans tussen organisch verkeer (SEO) en betaald verkeer (advertenties). Wanneer we adverteren, doen we dat zo relevant en gericht mogelijk, waarbij we altijd sturen op de best haalbare ROAS.
We adverteren voor e-commerce onder andere via zoekmachines (SEA) en op social media platformen zoals Pinterest, Instagram en Facebook.
"Bij de realisatie van de website, nieuwsbrieven, webshop en overige campagnes wordt een kundig advies gegeven wat aansluit bij ons bedrijf."
– Geert-Albert, Vlot BV
E-commerce organisaties voor wie we werken
Samenwerken met Sparklet
De mooiste resultaten ontstaan als we samenwerken. Dat doen we dan ook graag, we combineren jouw vakkennis met onze expertise.