fbpx Skip to main content

Digital marketing voor fabrikanten

Sparklet is er voor (merk)fabrikanten. We weten wat er voor nodig is om te groeien, om online een sterke aanwezigheid neer te zetten, om dealers te betrekken bij je organisatie, om meer grip te krijgen op de online marketing en om (omzet)doelstellingen te behalen.

Een doordachte strategie

Een doordachte strategie maakt het verschil voor fabrikanten. Door alles vooraf goed te onderzoeken en uit te denken, ontstaat een totaalstrategie. In deze strategie is aandacht voor een eventueel dealernetwerk, voor de eindgebruiker en voor de eigen bedrijfsvoering en -doelstellingen.

Onze oplossing voor fabrikanten

Als fabrikant heb je te maken met veel verschillende belangen en schakels. Er is de interne organisatie met verschillende afdelingen, belangen en processen, er zijn dealers én er is natuurlijk de eindconsument die uiteindelijk het product aanschaft en gebruikt. Al deze verschillende belangen worden meegenomen in een digital marketing strategie en -platform.

Sparklet spreekt veel fabrikanten, waardoor we de uitdagingen kennen. We hebben inzicht in welke oplossingen er op de markt voorhanden zijn, en we kunnen door jarenlange kennis en ervaring een goed onderbouwd advies uitbrengen.

Samenwerken met Sparklet betekent: aandacht voor alle schakels, een stevige digital marketing strategie, inzicht in je data en marketing, een gebruiksvriendelijke website en grip op de investeringen.

Fabrikanten & Sparklet

Sparklet kenmerkt zicht als resultaatgericht, daadkrachtig en nuchter. Voor onze klanten zoeken we naar de ultieme mix tussen marketing, techniek, data, design en content. We werken voor onze klanten met een duidelijke digital marketing strategie, waarbij we sturen op het hoogst haalbare resultaat.

We zijn geen leverancier, maar een pro-actieve digital marketing partner. We komen met goede oplossingen en creatieve ideeën, we gaan regelmatig met onze klanten om tafel om de voortgang te bespreken en we werken écht samen met onze klanten.

Meer over ons
Sparklet - Marketing model

Digital marketing strategie voor fabrikanten

Bij (digital) marketing zijn er drie belangrijke uitgangspunten: je organisatie, je doelgroep en de markt waarin je actief bent. Door deze drie goed te laten samensmelten, ontstaat een onderbouwde digital marketing strategie. Deze strategie werken we uit aan de hand van het See, Think, Do, Care-model. Aan de hand van dit model maken we de customer journey inzichtelijk, wat resulteert in onderbouwde keuzes voor kanalen en communicatie.

01

Je organisatie

Waar sta je voor als merk? Wat zijn de doelen? Wat zijn de dromen? Waar ligt je kracht en waar je zwakte? Waarmee maak je het verschil voor je dealers en eindgebruikers? Deze informatie is essentieel voor hoe je je als fabrikant in de markt positioneert.

02

Je doelgroep

Met grondig onderzoek brengen we je doelgroep goed in kaart. Als we weten wie je doelgroep is, werken we de customer journey van je doelgroep(en) uit waardoor we weten op welk moment en met welke boodschap we de doelgroep moeten gaan benaderen.

03

De markt

Je organisatie bevindt zich waarschijnlijk in een speelveld met concurrentie, een wisselende vraag / aanbod en nieuwe trends en ontwikkelingen. Door marktonderzoek brengen we dit in beeld en kunnen we er op anticiperen met digital marketing.

Volledige digital
marketing ontzorging

De strategie beschrijft hoe we met digital marketing je doelstellingen op het gebied van leadgeneratie, omzet en branding kunnen bewerkstelligen. Sparklet zet hierbij in op twee belangrijke pijlers: content en adverteren.

Zichtbaar en vindbaar door content

We genereren content die aansluit bij je doelgroep, de markt en je organisatie. We verspreiden deze content vervolgens op de kanalen waar we jouw doelgroep kunnen vinden. Bijvoorbeeld via e-mailmarketing, marketing automation of een blogomgeving.

Deze content genereren we ná grondig onderzoek, waardoor deze ook een grote bijdrage kan leveren aan de zoekmachinevindbaarheid (SEO).

On-point adverteren

We zoeken naar een balans tussen organisch verkeer (SEO) en betaald verkeer (advertenties). Wanneer we adverteren, doen we dat zo relevant en gericht mogelijk, waarbij we altijd sturen op de best haalbare ROI.

We adverteren voor fabrikanten onder andere via zoekmachines (SEA) en op social media platformen zoals Pinterest, Instagram en Facebook.

"Sparklet is een online marketing bedrijf die zich helemaal inleeft in je markt, product en merk identiteit.
Met meetbare data van online campagnes in combinatie met een doelgericht ontwerp word er met uiterste precisie gewerkt aan een online positionering voor ons merk HYRAX."

– Caspar, directeur Hyrax Industries B.V.

Meer klantervaringen

Fabrikanten voor wie we werken

HYRAX

Verhoogde online zichtbaarheid en geoptimaliseerde processen

Folmer Hekwerken

Een nieuwe website en een doordachte online marketing aanpak

SunCircle

Alle zonwering onder één dak

Aquaberg

Aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk voor stromen verkeer

Samen­­werken met Sparklet

De mooiste resultaten ontstaan als we samenwerken. Dat doen we dan ook graag, we combineren jouw vakkennis met onze expertise.

Neem contact op